ممنوعات گمركي در ايران چيست؟

ممنوعات پست به خارج از كشور وقتي كه قصد داريم يك محصولي را به خارج از كشور بفرستيم و يا بر عكس آن، يكي از با اهميت ترين موضوعات و دغدغه‌هاي بررسي محصولاتي است كه ورود يا خروج‌شان ممنوع است. بر اساس كنوانسون‌ها و پروتكل‌هاي قانوني مشترك، دستورالعمل‌هاي مشابهي در بين كشورهاي مختلف هستند. بر اساس اين دستورالعمل‌هاي مشترك ارسال بعضي از كالا‌ها به درون كشور و يا برعكس آن ممنوع ميباشد. ولي به جز اين دستورالعمل‌هاي مشترك و قوانين پست بين‌المللي، هر كشوري هم بر اساس شاخصه‌هاي قانوني و فرهنگي خود محدوديت‌هايي ايجاد كرده است.

ممنوعات گمركي در ايران چيست؟

گفته شد كه هر كشور با توجه به قوانين و دستورالعمل‌هاي داخلي خود، داراي محدوديت هاي پستي خاصي است. براي مثال، ممنوعات پستي كشور ما، شايد با محدوديت‌هاي پستي كشور آلمان متفاوت باشد.

از آن جهت كه همه قوانين مصوب در جمهوري اسلامي با موارد شرعي مطابقت داده مي‌شود، قوانين و معيارهاي شرعي هم بين ملاك‌ها و قوانين شركت‌هاي پستي مي باشند. مشروبات الكلي، مواد مخدر و يا ابزار و آلات قمار و … از جمله مهمترين ممنوعات پستي در جمهوري اسلامي هستند.

ملاحظات امنيتي و اخلاقي در هر كشور ممكن است تفاوت‌هايي با يكديگر داشته باشد كه در تعيين مجوز مراسلات پستي موثر ميباشد. به عبارتي، هر كشور بر اساس وضعيت امنيتي و اخلاقي خود، ورود و خروج برخي از كالاها را چه از طريق پست بين‌الملل و چه ساير روش‌هاي حمل‌ونقل بين‌المللي ممنوع مي نمايد.

ممنوعيات هوايي مرسولات پستي

به غير از محدوديت‌هاي عمده قانوني براي فرستادن يك كالا پستي در كشور مبدا و مقصد، انواع ديگري از ممنوعات پستي بين‌المللي هم هستند. ممنوعيت‌هاي هوايي يكي از اين محدوديت‌ها است. ممكن است مرسوله شما از لحاظ قانوني و گمركي منعي براي پست شدن نداشته باشد، اما شركت‌هاي هوايي از انتقال آن خوداري كنند. براي مثال از انتقال هوايي پاور بانك و انواع باتري، علي‌رغم اين كه ممنوعيت قانوني ندارد، پيشگيري مي‌شود.

ممنوعات پست بين‌المللي، شامل محدوديت هاي وزني و حجمي در پروازها هم مي‌شود. به اين معنا كه براي پست هوايي اكسپرس، محدوديت‌هاي وزني وجود دارد. به اين معني كه حجم ارسال بار از طريق پست بين‌المللي اكسپرس، داراي محدوديت است و بارهاي با وزن بيشتر امكان ارسال به اين روش را ندارند.

ممنوعيت‌هاي ويژه

شركت‌هاي پستي و حمل‌ونقل بين‌المللي بنا بر توانايي‌ها و روش جاري داخلي خود، از ارسال بعضي  مرسولات بين‌المللي خودداري مي‌كنند. در نهايت انتخاب شركت مناسبي كه امكان و توانايي حرفه‌اي لازم را براي انتقال بسته شما داشته باشد خيلي مهم ميباشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.